Diferència entre revisions de la pàgina «IoT amb Arduino i Raspberry Pi. Microcontroladors d'ús professional. Curs Presencial. Edició de juny de 2026»
Salta a la navegació
Salta a la cerca
| Línia 22: | Línia 22: | ||
* [https://broker.binefa.cat/fw/IoT-02_seq01.ino Seqüència de leds per a la placa IoT-02]. La seqüència comença prement el botó IO0 i s'atura prement el botó I35 | * [https://broker.binefa.cat/fw/IoT-02_seq01.ino Seqüència de leds per a la placa IoT-02]. La seqüència comença prement el botó IO0 i s'atura prement el botó I35 | ||
* [https://broker.binefa.cat/fw/IoT_02_mqtt_json_upcSchool_broker_emqx.zip Connexió de la placa IoT-02 al broker MQTT emqx.io] ([https://snap.berkeley.edu/snap/snap.html#present:Username=jordibinefa&ProjectName=IoT-02_board_segur_22334455667D_broker_binefa_cat Controlador MQTT de la placa emprant Snap!]) | * [https://broker.binefa.cat/fw/IoT_02_mqtt_json_upcSchool_broker_emqx.zip Connexió de la placa IoT-02 al broker MQTT emqx.io] ([https://snap.berkeley.edu/snap/snap.html#present:Username=jordibinefa&ProjectName=IoT-02_board_segur_22334455667D_broker_binefa_cat Controlador MQTT de la placa emprant Snap!]) | ||
| + | == IoT-Vertebrae ('''') == | ||
| + | * Head01 (ESP32) | ||
| + | * Head02 (ESP32S3) | ||
| + | * Vèrtebra digital (ESP32S3) | ||
| + | * Vèrtebra analògica (ESP32S3) | ||
| + | = Serveis web = | ||
| + | == S4A PLB (''Arduino Nano'') == | ||
| + | * [https://s4a.binefa.cat/ Simulador placa S4A PLB] ([https://github.com/jordibinefa/s4a-simulator Codi font a GitHub]) | ||
| + | == Placa IoT-02 (''ESP32'') == | ||
| + | |||
| + | == IoT-Vertebrae == | ||
= Protocol MQTT = | = Protocol MQTT = | ||
Revisió del 13:57, 9 juny 2026
IoT amb Arduino i Raspberry Pi. Microcontroladors d'ús professional. Curs Presencial (10 de juny de 2026)
Contingut
Connexió a la xarxa sense fils a l'aula
Nom de la xarxa: CFO-ENGINYERS
Contrasenya: Start1863
Teleconferència
Videoconferència dins de la classe
Plaques
Programari
- Snap4Arduino (Baixeu-vos el binari executable pel vostre sistema operatiu a DOWNLOADS)
- Arduino IDE
Microprogramari (firmware)
S4A PLB (Arduino Nano)
- Firmata (Firmata Library, Firmata a GitHub). Per controlar la placa mitjançant Snap4Arduino
- s4a_test_00.ino Programa de test mitjançant el port sèrie
Placa IoT-02 (ESP32)
- Seqüència de leds per a la placa IoT-02. La seqüència comença prement el botó IO0 i s'atura prement el botó I35
- Connexió de la placa IoT-02 al broker MQTT emqx.io (Controlador MQTT de la placa emprant Snap!)
IoT-Vertebrae (')
- Head01 (ESP32)
- Head02 (ESP32S3)
- Vèrtebra digital (ESP32S3)
- Vèrtebra analògica (ESP32S3)
Serveis web
S4A PLB (Arduino Nano)
Placa IoT-02 (ESP32)
IoT-Vertebrae
Protocol MQTT
El protocol més popular a la Internet de les Coses.
Exemples
- Bessó digital de la placa IoT-02 controlat amb Snap!
- Bessó digital de la placa IoT-02 fent una seqüència de leds (a l'acabar la prova premeu el botó Atura). Controlador remot de la sessió emprant Snap! (Actualitzeu el valor de session). (microprogramari)
- Bessó digital de la placa IoT-02 essent controlada per MQTT (a l'acabar la prova premeu el botó Atura). Controlador MQTT de la placa emprant Snap! (Actualitzeu el valor de MAC). (microprogramari)